Matavz’a çok bile sabretti!

Bursa.com Spor Koordinatörü Tarık Çapçı'nın köşe yazısıdır.

Bursaspor üst sıralara tırmanma adına çok önemli bir 3 puan aldı.

Bursaspor bu kez farklı bir anlayışla sahaya çıkan bir rakip buldu karşısında.

Zira sezon başından beri genel de maçlara önde basarak başlayan rakiplerle oynayan yeşil-beyazlılar bu kez bir puana razı bir anlayışla sahada yer alan yani kapanan bir rakiple mücadele ediyordu.

Bu durumda da kilidi açabilecek isimlerin performansları önem kazanıyordu. Ancak kalabalık bir şekilde savunmada yer alan ev sahibine karşı isabetsiz paslar ve kaptırılan toplarla başlarda bu pek mümkün olmazken, rakibin çıktığı bir anda Kerem Şen’in adrese teslim pası Namık’ın da doğru düşünüp topu kendi kullanmasıyla gelen gol imdada yetişti.

Golün ardından kaybedecek bir şeyi kalmayan ev sahibi Balıkesirspor silkinip çıkmaya başladı. Bu arada Bursaspor da maçın en başından beri elinde tuttuğu oyunun kontrolünü kaptırmamak adına mücadelesini sürdürüyordu.

İkinci yarıda ise her iki ekip de gol yollarında etkin olma adına elinden geleni yaptı. Her iki takımda topu orta sahada fazla oyalamadan direkt olarak kaleye yönelme gayretindeydi.

Bu arada Özcan Bizati’den Matavz-Batuhan değişikliği geldi. Topsuz oyunda da olmayan, doğru koşular yapamayan Matavz’a çok bile sabrettiğini düşünüyorum.

Batuhan’ın girmesiyle ileti uç hareketlenirken yine gelişen bir kontratak ve Bruno’nun Batuhan’ı çok güzel görmesi, Batuhan’ın da şık vuruşuyla maçın skoru belirlenmiş oldu.

Bana göre bol golle  Matavz‘ın yerine kimin oynaması gerektiği de bir kez daha belirlenmiş oldu.

Arda arda gelen bu galibiyet Bursaspor’un kazanma alışkanlığı edinmesi açısından da gerekliydi.

Özetle Bursaspor adına çok önemli bir üç puandı. Zira sıralamada yükselme adına yeşil-beyazlıların bu galibiyete ihtiyacı vardı.

Bu arada şu gerçeği de görmeliyiz. Rakip ligin en zayıf takımlarından biriydi dolayısıyla yeşil beyazlılar alınan galibiyeti abartmadan oyununu geliştirmeye devam etmeli. Zira her rakip Balıkesirspor gibi olmaz.

Bu önemli ve güzel galibiyet için hoca ve futbolculara tebrikler…

36 Yorum Onay bekleyen yorum yok

  1. Matavz hala çok iyi değil bu doğru ama iki oyuncunun stili birbirinden çok farklı. Maç kontra atağa dönünce Batuhan başarılı oldu.
    Takımın santrforu Batuhan’dır demek bence çok iddialı , 2 oyuncuyu da aynı anda geliştirip taktiğe göre kullanmak lazım. Yoksa Batuhan da çok eleştirilir , bomboş bir yazı yazmış Tarık bey.

    114
    4
    1. @Matavz yorumuna yanıt olarak

      Burak altıparmak 9 maçtır etliye sütlüye karışmadan takılıyor… hatta çoğu zaman el freni oluyor… bunu kimse görmüyor mu…

      3
      2
    2. @Matavz yorumuna yanıt olarak

      Tarık capci ,matavzi savunacak halimiz yok ama,goldeki koşusu, Namık in gölü atmasinda yüzde 80 etkiliydi, profesör olmaya gerek yok,doğru yerde doğru hızda ve doğru pozisyon alarak bir nevi Namık in şut alanını hazırladı,birazcık futboldan anlayan bu görür,sen görmemişsin ne hikmetse,futbol köşe yazarlığı bu kadar basit olmamalı geliştirin biraz kendinizi kardeşim geliştirin..

      1. @Eskilerden yorumuna yanıt olarak

        Ki,Batuhan 2 fizikli stoperin arasında top indirmesi,tutması sağa sola vermesi büyük sıkıntı,o tek forvet fiziğine sahip değil bunu anlayabiliyorsun demi Tarık bey?,ama yetenekli,4_4_2 de oynar,bu takım bu sistemi oynar mı?hayır… hedef göstermeyin futbolcuları,2de 2 gidiyoz herkes işine baksın..

    3. @Matavz yorumuna yanıt olarak

      Ulan hâla Matavz’dan hayır bekliyonuz be. Herif çöp’ün önde gideni. Görmüyonuz mu? Tetteh Bangura ‘nın beyaz tenlisi. De Sutter’in ise fotokopisi. Bu sene 3 gol atsın, dişimi kırarım

      11
      44
    4. @Matavz yorumuna yanıt olarak

      ya bi gidin be. ilk devre gole kadar kontra atak mı oynadık. namık bile ilk golde matavsa güvenipte pas vermedi

      16
      12
    5. @Matavz yorumuna yanıt olarak

      Acaba matavs yanına Batuhan yada eren mi olmalı?Böylece adam ileride yalnız kalmaz?bizim oyuncular matavsa top taşıyamıyor.Şöyle bir orta görmedim doğru düzgün.önde iki golcü ile bazı maçlrd denemeliyiz mesela Keçiören maçı.topu hep rakibe vermek ne kadar doğru bilemiyorum.

      21
      1
      1. @Bursa yorumuna yanıt olarak

        Kubilay kesinlikle Matavz’dan iyidir. Hiç boşuna dalga geçmeyin. Yukarda Allah var. Kubilay kazmadır mazmadır ama, senede 5-6 gol atar atar. Ayrıca önde baskı başlatır. Rakip stoperleri atağa çıkartmaz. Ön bölgede köpek gibi koşup adam kovalar. Onu bunu korkutur. Bizim kaleye atılan kornerlerde kafayla gol atmaya gelen rakip stoperleri koşup gelir marke eder, defans yapar, çok daha yararlı oyuncudur. Bu Matavz naapıyo? Geri koşarak ceza alanından dışarı çıkmak için bile yoruluyo. Dötü kalkmıyo. Büyük çöp.

        4
        21
  2. Matavz’ in rakip stoperlerle bogusup alan açmasını, doğru koşullarla rakip defansın dengesini bozmasıni gozardi etmeyelim ! Gol attıkça açılacaktır…
    Biraz daha sabır !

    51
    3
    1. @harbici yorumuna yanıt olarak

      Senin futbol bilgin sıfırın bile altında ,boşuna buralarda yorum yazma sen televizyondan maçını izle ,senelerce kalecilik yapmış bana bile ukelalık yapıp bildiklerimi unuttum yazmışsın, insan bildiği bişeyi unutmaz aslan parçası.

      10
      1. @Erdal yorumuna yanıt olarak

        biz de senelerce gol attık erdal kardeş kalecinin futbol aklıyla golcünün futbol aklı arasında hep fark vardır hep de olacaktır kapasite işi bunlar.

      1. @Bursa yorumuna yanıt olarak

        Okumadığın belli oluyo. Böyle bi haber yapılabileceği içine doğmuş, yukardan vahi inmiş ve sen bii anda bu yorumu yazmışsın. Tarikat kur, katılalım Hacı. Büyük adamsın.😂

        1
        3
  3. Doğru ancak Matavz çok şey beklenilen bir adamdı aslında ilk çıktığı maç çok hareketliydi ancak gerek corona durumu gerek takımdaki dağınık görüntü ve camia tepkisi bence çok etkiledi onu zaten yüzünden de bu okunuyor. Belki ben de olsam az sabredip birşeyler yapmasını beklerdim zira Matavzın gol bulmasıyla açılacağını düşünüyorum.

    32
    1
  4. yeter be arkadaş yeter sürekli ötekileştirme sürekli kıyaslama sürekli takımı ve klübü karıştırma taraftara balık atıp kışkırtma birinizde sadece destekleyici yapıcı bir yorumda bulunun ona göre yazı yazın hem taraftar hem de gazetecilere diyorum isimleri bırakın artık ya yok batuhan oynasın yok taha tuğbey vefa eren oynasın o kadar çok futbol bilginiz varsa burdan klavyeden yazıp harcanmayın gidin belgenizi alın hocalık yapın he olmuyosada sadece karşılıksız menfaatsiz yapıcı olarak destekleyin takım ivme yakalıyo kazanma alışkanlığını tekrar yakalayıp takım olma yolunda ilerliyo iki de iki yapılmış sevinip mutlu olunacak yerde hala eleştrici hala karıştırıcı hala taraftarın önüne matavzı burağı aykutu emirhanı atma derdindeler lig uzun maraton bırakın herkes işini yapsın eğerki bu klüp bu senede çıkamazsa çok ama çok kötü günler bizi bekler sonra hani bu yazdığınız eleştri yazılarını yazabileceğiniz bi yer bile kalmaz

    27
    2
    1. @smulikoski yorumuna yanıt olarak

      Çok haklısın renktas.Batuhan 10 haftadan fazla gol atamadi.matavz sistem oyuncusu.bana göre eren herikisindende iyi çok hareketli ama taraftar hatta yazarlar özellikle tatil capci.Yok.o kötü bu kötü.Net bir oyun ve net bir skorla maçı kazanmissin stoperlerin hatasız maç oynamis.beklerin oturuyor İsmail gelecek daha.ortasahan artık altarnetif bol geçen yılın en iyisi yedekte takmisiz matavza adamın koşusu dün namika gol attırdı.Hepsi iyi hepsi oynayacak.hepsinin ayağına sağlık.dememiz lazimken adama vuruyoruz ayıp..

      21
      1
  5. namık kaleye vurmak yerıne matavza verse boş kaleye atacaktı. namık iyiki attı da atamasaydı farklı seyler konusacaktık. orda messı olsa kaleye vurmaz. adamın bacak arasından geçti. biraz sansa oldu işimiz. maçı her turlu alırdık takımda duzelme var ama matavz için karsı kaleye oyunu yıgmak lazım… bizim kadroda bunu yapamayacagına gore soru işareti. bence forvetten cok kanat ve orta sahada dert var… adam gibi orta saha olsa matavz da atar batuhanda.

    15
    2
    1. @kemo yorumuna yanıt olarak

      Namık o pası Matavz’a verse golü kaçıraxağını bildiği için kendisi vurdu. Zınk diye de koydu. Helal olsun Namık’a. O Matavz denen turşuya verse, seninki topa basıp vurana kadar mevsim kışa dönerdi.

      1
      12
    2. @kemo yorumuna yanıt olarak

      Bravo renkdaşım Namık o golü atamasaydı ki rakibin bacak arasından geçmese öyle olacaktı buradaki yorumlar muhtemelen bomboş pozisyonda ki matavz a verse yüzde yüz goldü diye konuşulurdu.Birde sayın Tarık çapçı nın derdi nedir onu anlamakta zorluk çekiyorum. Buyrun takımı siz oynatın 3 hafta matavzı kadroya almayın Batuhan gol atabilecek mi.Bırakalım onu bunu HEP DESTEK TAM DESTEK BURSASPOR’DAN başka takımımız yok bizim

  6. Takım hızlı kontraya çıkamıyor. Burak çok kötü çıkarken çok top kaptırıyor. Bruno da oyun içinde etkili oynamıyor. Balıkesir e karşı bile geri çekilerek oynadık. Kubilayın 6 numarada oynaması bence şart.

    13
    3
  7. Matavza formsuz denmesine katılıyorum da topçu değil falan denmesi komedi. Savunma yaparken nerdeyse kendi kalemizin içine gireceğiz Matavz kendi sahamıza kadar geliyor. Pivot forvetiniz varsa oyunu ona göre oynamalısınız. Oynanan oyunun saçmalığı yüzünden adamı lekelemeye gerek yok. Bu oyunu oynuyosanız forvetiniz hem top tutan hemde sürebilen kuvvetli olmalıdır bu tarife uyan tek kişi de Chelsea de oynuyor adı da Lukaku. Transfer ettiğiniz ancak saçma oyun tarzınız nedeniyle burun çevirdiğiniz forvete göre bi oyun tarzınız olursa adamın ceza sahası içindeki verimliliğini görmüş olursunuz. Adamı kaleden 55 metre ileride bekletirseniz lewandowski de olsa sezonu 5 golle tamamlar. Burun çevirdiğiniz Matavz Erzurumda falan olsaydı sezonu 20-25 gol arası tamamlardı. Sorun Matavzda değil oyun tarzımızda… Balikesire Boluya karşı böyle kazanıyoruz evet ama ileride şampiyonluk adaylariyla oynadığımızda bu oyun tarzının nasıl rezalet ve bizi aciz bırakacağini yaşayarak öğreneceğiz. 2-3 hafta sonra bu ne rezalet oyun şutumuz dahi yok yorumlarini simdiden görebiliyorum. Dost acı soyler.

    13
  8. Şuan malesef maliyet ve bunun karşılığında alınan performansa bakarsam Matavz ile genetiğimiz uyuşmamış gibi görünüyor. 2.De Sutter vakası olabilir. Bize gereken forvet tipi Matavz değil malesef. Yani Kamyon lazımken panelvan alındı. Bu Matavz kötü topçudur anlamıma gelmez, ama istediğimiz oyuncu tipi bu değil. Bernat transfer politikamızın bir diğer meyvesi malesef. Devre arası ofosu ve ocalatse ile birlikte gönderilmesi kesin gibi duruyor. Özcan hoca ile devam edersek Matavz ın takımda kalması mucize olur. Bize kendisi de pozisyona girebilen, hızlı ve atletik, yırtıcı tipte golcü gerek.

    4
    1
  9. Çok ilginç yani matavzı yargılayan arkadaşlar geçen seneden batuhanı bence pek tanımamışlar maçı sanki müthiş atak futbolu oynamış birçok pozisyona girmiş ve atamamış bir takımdan bahsediyoruz sanki kaç kere bu adam topla buluntu veya buluşturdu kaç kere karşı karşıya kaldı atamadı kaç topla buluştuda olmadı çok ilginç maçı seyrettim takım açık ve net reziiiil.Burak altıparmak beş para etmez macsimo kendini hangi ligte sanıyor merak ediyorum bal yapmayan arı hızlı futbol yerie sürekli saçma sapan paslarla zaman geçiriyorlar ya arkadaş ofosu öldümü ecolatze bittimi tuğbey nerde vefa nerde yani bu adamlar çok mu kötü ki tuğbey çok ama çok güçlü oyuncu neden burak emirhan yerine bir kere dahi tercih edilmez ilginç matavz kaliteli bir takımda on numara oynar ama biz bu takımda kendimizi aldatmayalım takım çok ama çok kötü ve oyun mustafa er nasıl oynatıyorsa aynen öyle ben fatih tekkenin çok ama çok erken gönderildiğini savunanlardanım bu se bu takımdan hiçbir şey beklemeyin çünkü oynanan takımların çoğu kalitesizdi altınordu eyüp balıkesir bunlar kazanılması gereken maçlardı macsimo emirhan gibi adamlar penaltıları kaçırmasaydı çok ama çok farklı şeyler konuşurduk ama olmuyor işte ben ecolatzenin sağda olmasa bile o teknikte bir adamın belki gol bölgesinde bile çok şey yapabileceğine inanıyorum.

  10. Yaw Matavz’ın şu haberdeki resmine baksanız bile zaten herşey anlaşılıyor. Herif resmen futboldan emekli olmuş, yaşını başını almış ve ailesiye Türkiye’ye tatile gelip, Sultanahmet meydanında saat kulesini arayan turist gibi be yaa. Resme baksana. Kulaklıkları da takmış, tam bir 40 yaşında mutlu Slovenyalı turist.

  11. Matavz‘ın Türkiye’ye ve takıma uyum sorunu var gibi gözüküyor. Morali iyi olmadığı için verimli olmuyor.

Bir yorum yazın

Lütfen bir isim/rumuz ve yorum yazın.

Kayıtlı bir kullanıcıyı yorumunuza etiketlemek(mention) için yorumunuzun içerisine örnek @bursasporluyuz şeklinde kullanıcı adını yazabilirsiniz.

Başa dön tuşu